Klasa IV

Nauczyciel: Maria Kutak-Kozik

tel: 248 220 0694,   email:jmkozik@netzero.com

Czas zajęć: 7:30-9:00p.m.

Podręcznik: M. Pawlusiewicz “Z usmiechem i sloncem” (czytanka i cwiczenia)

Skrypt:Dynastia Piastow.

Na kazde zajecia nalezy przynosic :

– 3 zatemperowane olowki

–  gumke do mazania

–  kredki olowkowe

–  klej

–  nozyczki

–  czytanke

–  zeszyt przedmiotowy i cwiczenia

–  odrobiona prace domowa

 

Lekcja 1                            19 wrzesnia 2014  r.

Temat: Wspomnienia z wakacji. Pisownia wielkiej litery.

– Dluzsze calozdaniowe wypowiedzi na temat wakacji (miejsca wyjazdu, ciekawe przygody, nowe przyjaznie).

– Uzupelnianie luk w zdaniach odpowiednimi wyrazami.

– Ukladanie zdan z rozsypanki wyrazowej.

– Pisownia wielkiej litery (na poczatku zdania, w tytulach ksiazek, imionach i nazwiskach).

– Zapoznanie z nowym podrecznikiem i cwiczeniami.

– Przypomnienie zasad bezpiecznego pobytu w szkole.

  Praca domowa

1. Przyniesc cos zwiazanego z legenda “O Lechu, Czechu i Rusie”.

 

Lekcja  2          26   wrzesia  2014 r.

Temat:  Polska-ojczyzna wzystkich Polakow.

-Czytanie i analizowanie mapy Polski.

-Wielozdaniowe wypowiedzi na temat: Co to jest ojczyzna?

-Czytanie legendy pt”Jak Lech znalazl orle gniazdo?” S.7

-Poszerzanie zasobu slownictwa o wyrazy zwiazane z polskimi symbolami narodowymi/hymn,flaga,godlo/.

-Uzupelnianie zdan odpowiednimi wyrazami.

Praca domowa:S.5 ,Cw.3

 

Lekcja  3          3 pazdziernik   2014  r.

Temat:Polskie dzieci w roznych krajach.

-Zapoznanie z trescia czytanki pt”A jednak warto.”

-Ukladanie zdan do ilustracji

-Polska na mapie swiata.

-Gloska a litera,podzial wyrazow na ;gloski, litery,sylaby.

P.d:Dokonczn cw 3,S.13,cw2 lub 3 S.14

 

Lekcja  4        10 pazdziernika  2014

Temat;Dzieciece przyjaznie.

-Swobodne  wypowiedzi nt .dzieciecych przyjazni na podstawie wlasnych przezyc.

-Zapoznanie z trescia czytanki pt”Dziwny jezyk.”

-Szukanie w tekscie fragmentow bedacych odpowiedziami na pytania.

-Samogloski i spogloski-powtorzenie.

-Zmiekczenia przez “i” i przez kreseczke.

P d:S.16,Cw.3 ,S .17,Cw 4,5

-Przygotuj sie do dyktanda S 23,Cw 5

 

Lekcja  5        17  padziernika  2014

T;Warszawa -stolica Polski.

-Rozmowa kierowana nt.Warszawa-stolica Polski,na podstawie legendy o Warszawie “Wars i Sawa”,zdjec  oraz wlasnych przezyc ze zwiedzania  stolicy Polski.

-Porzadek alfabetyczny liter.

Pd;

-Przeczytaj list S.38,S.23,cw4,5.

 

Lekcja  6       25  pazdziernika  2014

T:Jesien to pora zbiorow.

-Zapoznanie z trescia wiersza “Maslak”.

-Rozmowa kierowana nt.darow jesieni”;owoce warzywa grzyby.

-Zmiana zachowania  sie zwierzat jesienia.

-Nauka pisania listow,poprawne adresowanie kopert i uzywanie zwrotow grzecznosciowych.

-Pisownia wyrazow wielka ltera.

Pd:S.28,Cw. 2 i 3  ,  S. 8  Cw. 2 lub  3.

 

Lekcja  7        7  listopada  2014

T:Polskie swieta narodowe:Wszystkich Swietych,Narodowe Swieto Niepodleglosci.

-Zapoznanie z trescia czytanki pt”Dzien Wszystkich Swietych” porownanie Swieta Wszystkich Swietych z Memorial Day.

-Analiza nastroju wiersza pt”Nad grobami.”,”Dzien zaduszny.”,”W zaduszki.”

-Zapoznanie z trescia tekstu ” 11 listopada.

-Postac Jozefa Pilsudskiego.

-Sylaba ,przenoszenie wyrazow sylabami.

Pd.S.37 ,Cw.3 3a, dokonczyc do S.40

 

Lekcja  8           14  listopada  2014

T; Zegnamy zlota jesien.

-Ogladanie zdjec przedstawiajacych jesienne krajobrazy.

-Zapoznanie z trescia czytanki pt.”Skarby pani Jesieni.” oraz wierszem pt.”Liscie.”

-Swobodne wypowiedzi nt jesiennych skarbow/liscie,kasztany,zoledzie,owoce/.

-Elementy jesiennej pogody,bogacenie slownictwa;mgla,mzawka, plucha,deszcz,zawierucha,slota,szaruga jesienna/.

-Powtorzenie wiadomosci o sylabie.

-Znaki przestankowe.

Pd:Przygotuj sie do dyktanda s.51.

 

Lekcja  9       21  listopada  2014

T: Swieto Dziekczynienia -swietem wszystkich emigrantow.

-Zapoznanie z trescia  wiersza pt Swieto Dziekczynienia.” oraz ciekawostkami “Czy wiesz ze…”.

-Pogadanka nt.pochodzenia emigracji oraz historii Swieta Dziekczynienia.

-Swieto Dziekczynienia a dozynki w Polsce.

-Wzorowe czytanie przez N-la czytanki pt.”Moj przyjaciel z planety Orion”.

-Prawda i fikcja literaturze dzieciecej.

-Powtorzenie i utrwalenie wiadomosci.

Pd:  Uzupelnij wszystkie cwiczenia do s.48.

 

Lekcja 10       5 grudnia  2014

WIGILIA,SPIEWANIE KOLED ,SPOTKANIE ZE SWIETYM MIKOAJEM.

 

Lekcja  11        12 grudnia 2014

Temat;Pierwsze zwiastuny zimy.

-Zapoznanie  z trescia czytanki pt.”Pierwszy snieg.”

-Etymologia nazwy miesiaca-grudzien.

-Rozwiazywanie  zagadek i czytanie  wierszy o zimie.

-Pierwsze zwiastuny zimy.

-Proba opisu sniezynki.

-Pisownia  wyrazow  z “o” wymiennym  na “o”.

-Rozwijanie zdan.

P d.  s. 52,cw.1 ,d,

-Przynies informacje  nt. Swiat Bozego Narodzenia.

 

Lekcja 12       19 grudnia  2014

T:Wigilia w domu Lolka.

-Zapoznanie z trescia czytanki pt ” Wigilia w domu Lolka. “/89/

-Przyblizenie dzieciom postaci Jana Pawla II.

-Swobodne wypowiedzi uczniow nt przygotowan do swiat.

-Ukladanie zyczen swiatecznych.

-Laczenie zdan-spojniki./53-54/

Praca domowa.

-Napisz kilka zdan :Jak spedziles swieta?

-Zapamietaj /55/ i powtorz/56-58/.

 

Lekcja   13         9  stycznia   2015

T:Nowy Rok-miesiace,pory roku.

-Swobodne wypowiedzi nt. przezyc zwiazanych ze Swietami Bozego Narodzenia oraz powitaniem Nowego Roku.

Zapoznanie z trescia wiersza pt.”Krol Rok i jego dwunastow synow.”

-Przyslowia o Nowym Roku.

-Nazwy miesiecy,pory roku,zagadki i przyslowia.

-Pisownia nazw miesiecy w jezyku polskim.

-Rzeczowniki to wszystko co nas otacza/nazwy rzeczy,roslin, zwierzat,osob oraz miejsc/.Liczba  pojedyncza i mnoga rzeczownikow.

P d. Nauczyc sie nazw miesiecy i kolejnosci ich nastepowania oraz por roku s. 108-109.

S.64-65,cw.1,2.

-Przyniesc zdjecia babci i dziadka.

 

Lekcja  14       16  stycznia  2015

T;Kultywowanie polskich tradycji rodzinnych-Dzien Babci i Dzien Dziadka.

-Swobodne wypowiedzi dzieci na temat  roli babci i dziadka w moim zyciu i w mojej rodzinie.

-Rozmowa kierowana na temat:Moj stosunek do dziadkow i pamiec  o nich.

-Rodzaje rzeczownikow S.66-68,Cw.4-10.

-Zapoznanie z trescia wiersza pt.”Dzien babci  i Dziadka w Polsce.”

Praca domowa

-Napisz Jak spedzasz wolny czas z babcia i dziadkiem?

 

Lekcja  15          23  stycznia  2015

T:Pelnia zimy.

-Zapoznanie z trescia czytanki pt”Kto szedl do Babuni Zimy po nowe ubranie.”S.115

-Przyroda zima,piekno zimowego krajobrazu /ogladanie ilustracji zimowego krajobrazu/.

-Porownanie przeciwstawnego przedstawienia zimy w utworach poetyckich ;w/w czytance i wierszu pt”Zima zla.”S.116

-Ustalenie kolejnosci zdarzen jako przygotowanie do sformuowania planu.

-Pisownia wyrazow z “o” wymiennym na “o”,”e”,”a”.

 

Praca domowa;

-Zapamietaj na jakie samogloski wymienia sie “o”.

-Przygotuj sie do dyktanda S.117.

-Uzupelnij cw. od S.108 do 110.

 

Lekcja  16           3o styczen  2015

Temat:  Zwierzeta zima.

-Burza mozgow ;samodzielne pisanie wyrazow kojarzacych sie uczniom z zima.

-Odgadywanie zagadek ,swobodne wypowiedzi U.nt.przystosowania sie zwierzat do przetrwania okresu zimy oraz sposobow udzielania im  pomocy ./Kiedy i jak nalezy pomagac zwierzetom zima?/

-Wzorowe czytanie n-la  tekstu pt.”Bez tytulu.”oraz wiesza “Wroble.”

-Wspolne ukladanie zdan opisujacych wrobla na podstawie ilustracji w/w ptaka.Przypomnienie wiadomosci o przymiotniku/okresla cechy rzeczownikow np ;zwierzat/Cechy wrobelka;maly ,zglodnialy ,niewielki,zziebniety brazowy ,szary /itd.

-Pisownia wyrazow z “o” nie wymiennym./Pisownia ktorej nie da sie wytlumaczyc,te wyraz trzeba zapamietac!/

Praca domowa.

-Przygotuj sie do dyktanda S.117 lub S.121/do wyboru/.

-Uzupelnij cw.1-4 ,S 112-113.

 

Lekcja  17          6 luty  2015

Temat;Dbamy o wlasne zdrowie.

-Wzorowe czytanie tekstu S.124 .

-Redagowanie odpowiedzi na  pytania dotyczace tekstu /S.125/

-Pogadanka nt; Jak nalezy dbac  o wlasne zdrowie?

-Bogacenie slownictwa ;ubranie  na cebulke, dlugie rekawy ,dlugie  nogawki,/ocieplacze/, wysokie buty -kozaki,sniegowce,kurtka,

czapka,szalik,rekawiczki,odzywianie/spozywanie warzyw i owocow/ zabawy zimowe/bezpieczne miejsca do zabaw/gorki,lodowiska itp

-Wspolne redagowanie zdan nt.dbania o wlasne zdrowie zapis do zeszytu.

– Wzorowe czytanie  n-la wiersza pt.”Karolina” S.126-127.

-Przymiotniki to cechy  okreslajace rzeczowniki  S.76-78

Praca domowa

-S.79.80 Cw.2,2a

-Przygotuj cos o Fryderyku Chopinie

 

Lekcja      18           13    luty  2015

Temat :Fryderyk Chopin – najwiekszy polski  kompozytor.

-Pogadanka  nt,zycia i tworczosci F.Chopina w oparciu o zgromadzone materialy przyniesione przez uczniow

-Sluchanie muzyki Chopina.

-Zapoznanie z trescia czytanki pt.”Pierwszy koncert.”

-Pisownia “o”  w wyrazach z koncowka  ;”-ow”,”-owka”/S.114,115/

Praca domowa

-Dokonczyc cw do S.117

-Przygotowac sie do konkursu o Fryderyku Chopinie  S.135

 

Lekcja  19         27  luty  2015

Temat;Konkurs wiedzy o Fryderyku Chopinie.

-Sluchanie muzyki F .Chopina;gromadzenie slownictwa wokol tematu : utwor muzyczny-mazurki ,preludia,koncerty,etiudy.

-Powtorzenie wiadomosci o F.Chopinie.

-Konkurs wiedzy o najwiekszym polskim kompozytorze .

-Podsumowanie wiedzy o zimie-zimowy slowniczek S.137-139

-Rozne formy rzeczownika S.69-73

-Poznajemy historie Polski.Poczatki panstwa polskiego;legendy “O Lechu,Czechu i Rusie.”,”Postrzyzyny Ziemowita.”

Praca domowa

J.P. Uzupelnij cw do s 73.

H. Zapamietaj  poznane  na lekcji legendy.

 

Lekcja   20                6  marzec  2015

Temat;1/Zwiastuny  wiosny.

              2/Pierwszy historyczny wladca Polski-Mieszko I.

– Mieszko  I -Chrzest Polski.

-Zapoznanie z trescia czytankipt.”Przebisnieg”.

-Wypowiedzi uczniow nt.Czy to juz wiosna?

-Cechy marcowej pogody;zmienna,kaprysna,wietrzna, deszczowa, dzdzysta brzydka, ladna,i sloneczna.

-Ukladanie i uzupelnianie zdan o wiosnie.

-“rz”-wymienne na “r”

Praca domowa

H.    -Przeczytaj kika razy tekst  s.14.

J.P. -Przygotuj sie do dyktanda str.147

-Uzupelnij cw .s.125

 

Lekcja   21        13 marzec   2015

T:1/Wplyw przesilenia wiosennego na nasz organizm.

2/Boleslaw Chrobry-pierwszy krol Polski.

-Rozmowa kierowana -oslabienie organizmu po zimie,rola witamin,ruch na swiezym powietrzu-ich wplyw na uodpornienie .

-Glosne czytanie tekstu pt.”Chce pospac dluzej.”S.149

-Wspolna ocena zachowania Mateusza,cechy pozytywne i negatywne.

-Wypowiedzi uczniow nt.Jakim uczniem jestem?

-Przymiotniki -wyrazy okreslajace  cechy.

-Boleslaw Chrobry-pierwszy krol Polski.

Praca domowa.

H.Przeczytaj kilka razy tekst s.16 i wykonaj cw. a,S. 17.

J.P.Wykonaj cw 3,s.80  ; 9,10 s.83

 

Lekcja 22          20  marzec   2015

Temat:  1/Jakim czlowiekiem chcialbys byc gdy dorosniesz ? Cechy charakteryzujace ludzi.

               2/Boleslaw  Smialy.

-Pogadanka ;Czym jest bajka dla ciebie?,Jakie znasz bajki?,Kto ci je opowiada?.

-Wzorowe czytanie bajki przez N. s.157.

-Czytanie z podzialem na role/narrator,4 wrozki,krolowa wrozek/.

-Wyszukiwanie w tresci poszczegolnych  darow wrozek.Moral bajki.

-Spontaniczne wypowiedzi nt.charakterystycznych cech ludzi.

-Pisownia “nie ” z przymiotnikami./Nie z przymiotnikami piszemy lacznie/razem/.

-Boleslaw Smialy.

Praca domowa

J.P. -Cw. 3,S.156/3-4 zdania lub wiecej./

-Przygotuj sie do “Parady talentow”.

H. Przeczytaj kika razy tekst s.18.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 25 other followers

%d bloggers like this: