Klasa VII

Jezyk polski

Materiały do pracy : zeszyt ćwiczen pt”Sto lat” Maria Laszkiewicz oraz karty pracy nauczyciela

Czas zajęć lekcyjnych / Class Time: 7:30- 9:00 PM

Teacher /nauczyciel: Maria Kutak-Kozik

E-mail : jmkozik@netzero.com      ph : 248 818 1527:

NA KAZDE ZAJECIA NALEZY PRZYNOSIC :

-3 zatemperowane olowki

-gumke

-kredki olowkowe lub markery

-nozyczki

– klej

-zeszyt / moze byc kontynuowany z ubieglego roku/

-podrecznik

-odrobiona prace domowa

– segregator(binder)

– 4 koszulki( protections shets) 

************************************************************************

ZAJECIA 1                                               18 wrzesnia 2020

T.Wspominamy wakacje.

– Zapoznanie U. z informacjami nt. procedury postepowania w budynku szkolnym w okresie pandemii( email”Oswiadczenie ,procedury.”)

-Przypomnienie regulaminu ucznia.

-Podanie  i omowienie zasad panujacych w kasie VII.

-Indywidualne wypowiedzi nt.minionych wakacji.

-Gromadzenie i zapis slownictwa potrzebnego do pracy domowej nt.

“Moje wakacje”.

-BANK SLOW

*gdzie bylem/-am? na polnocy Michigan, w Polsce,nad morzem, w gorach

*z kim bylem/-am? z rodzicami,z kolezanka, ze znajomymi

*czym pojechalem/-am? samolotem, samochodem ,lodzia,bylem pieszo, rowerem

*co robilem/-am? plywalem/-am,jezdzilam/em konno, podziwialem/-am widoki, fotografowalem/-am, czytalem/-am ksiazki

*co ciekawego widziales/-as? ciekawe okazy, wysokie gory, dzikie zwierzeta

*co najbardziej zapamietasz?dobra zabawe, ciekawe zdarzenie, nowego kolege/kolezanke

W DOMU/1

Napisz kilka zdan na temat ostatnich wakacji. Wykorzystaj wyrazenia z banku slow oraz wlasne.

Moje ostatnie wakacje.

ZAJECIA 2                                                      25 wrzesnia 2020

T. Ja – czyli kto? Opis swojej osoby.

– Czytanie wyrazen, samodzielna proba wytlumaczenia ich znaczenia

-Autoprezentacja z uzyciem poznanych wyrazen

-Zapis BANKU SLOW w celu zgromadzenia slownictwa potrzebnego do ukladania opisu  osoby:

*imie i nazwisko *wiek *plec *wyglad zewnetrzny *kolor oczu*kolor wlosow *wzrost *cechy wewnetrzne(charakter, temperament, zainteresowania)

-Indywidualne  uzupelnianie zdan opisujacych osobe.

W DOMU/2

-Opisz siebie, swoj wyglad i charakter, wykorzystaj porownania. W podsumowaniu ocen samego siebie.

ZAJECIA 3                                                   2 pazdziernika 2020
 
T.Ciekawe wydarzenia z naszego zycia, krotkie formy wypowiedzi; kartka z kalendarz ,list. Czas przeszly czasownikow.
 
– Samodzielne odpowiedzi na pytania z serii ROZNE PYTANIA
– Glosne czytanie tekstu pt”List z obozu harcerskiego”
– Gromadzenie slownictwa
 
   BANK  SLOW
*kto?      ja,  osoba ,dziecko,dziewczyna ,chlopiec
*gdzie?  w domu, w sklepie, na plazy
*kiedy?  w nocy, rano, pozno
*dlaczego? poniewaz, gdyz, bo, dlatego ze
 
Czas przeszly czasownikow cw 9-11; S.48-55
 
W DOMU/3
 
Karta pracy
1/ Opisz podobnie wybrany ,najbardziej szalony dzien ze swojego zycia.
2/ Uzupelnij cw ze S.56-59
 
 
ZAJECIA 4                                 9 pazdziernika 2020
 
T. Wyrazanie uczuc zwiazanych z roznymi sytuacjami zyciowymi.
 
– Wspolne czytanie tekstu pt. “Niezapomniana lekcja.”
  Wskazanie narratora, wyszukiwanie fragmentu tekstu.
-Samodzielne zapisywanie na kartkach; Czego nie potrafie? oraz te czynnosci, ktore potrafie wykonac z latwoscia. porownywanie problemow z ktorymi borykaja sie nastolatki.
-Okreslanie uczuc towarzyszacych ludziom.Jaki jestem gdy mam z czyms problem: zly, smutny, rozdrazniony zestresowany, a jaki gdy radze sobie dobrze: wesoly, radosny, szczesliwy, rozluzniony.
-Czas przeszly czasownikow cd. Cw. S.59-62 (bez cw 8)
 
W DOMU/4
-Przezyles juz wiele lekcji- bardziej lub mniej ciekawych. Napewno ,ktoras szczegolnie utkwila Ci w pamieci. Napisz kilka zdan o niej, kiedy to bylo, w ktorej szkole .
-Uzupelnij cwiczenia do S. 62.
 
ZAJECIA  5                                                      16 pazdziernika 2020
 
T.Redagowanie zdan, cwiczenia gramatyczno-ortograficzne.
 
-Indywidualne poprawianie pracy domowej i  redagowanie zdan.
-Uzupelnianie zaleglych cwiczen gramatyczno- ortograficznych do str 62.
 
ZAJECIA  6                                                         23 pazdziernika 2020
 
T.Dyskusja jako forma wypowiedzi.
 
-Rozmowa nt.
* Co to jest dyskusja?
* Jak powinni zachowywac sie uczestnicy dyskusji?
* O czym mozna dyskutowac? 
* Przyklady wyrazen uzywanych w dyskusji.
 
– Glosne czytanie tekstu pt.”Daj sie namowic.”
 
– Dyskusja klasowa nt.skutkow brania narkotykow.
– Czym sa narkotyki?
– Dlaczego mlodzi ludzie je biora?
– Kto im je dostarcza?
– Skutki brania narkotykow?
 
 JA MOWIE   NIE ! ! ! 
 
 POTRAFIE POWIEDZIEC  NIE ! ! !
 
– Czas przeszly czasownikow Cw. 1,2,4,7 S. 63-66
 
W DOMU/5
 
* Dlaczego temat narkotykow jest tak wazny i tak czesto poruszany  w  szkole oraz w radiu, telewizji, czasopismach?
* Uzupelnij Cw. 3,5,6,S.64-66
 
ZAJECIA 7                                      30 pazdziernika 2020
 
 
T. Historia Halloween, Wszystkich Swietych oraz Zaduszek.
 
-Dluzsze wypowiedzi nt. sposobow obchodzenia: Halloween, Dnia Wszystkich Swietych i Zaduszek na podstawie wlasnych przezyc, opowiadan rodzicow, filmow.
 
-Czytanie tekstu pt. “Historia Halloween ….” Odszukiwanie odpowiedzi na pytania ponizej tekstu.
 
-Samodzielne zapisywanie odpowiedzi na pytania dotyczace czytanego tekstu.
-Cwiczenia gramatyczno -ortograficzne S.67-69
 
W DOMU/6
*Odpowiedz calym i zdaniami na pozostale pytania do czytanego na lekcji tekstu.
*Dokoncz cw. do S. 69.
 
 
ZAJECIA   8                                       6 listopada 2020
 
T. Nauka pisania ogloszenia, na podstawie wzoru oraz zgromadzonego slownictwa.Czas przeszly niedokonany czasownikow.
-Glosne czytanie fragmentu ksiazki R. Pisarskiego pt.” O psie, ktory jezdzil koleja”.  
-Zaznaczanie wlasciwych odpowiedzi nt. przeczytanego tekstu.
-Praca z mapa Europy, Wlochy w poudniowej jej czesci.
Pisownia “rz” po spolgloskach oraz “z”.
-Wyszukiwanie i zapisywanie wyrazow pokrewnych d o wyrazu -kolej.
-Przygotowanie do pisania ogloszenia .Odczytywanie przykladowych ogloszen, zwrocenie uwagi na najwazniejsze elementy ogloszenia, jego najwazniej cel oraz rodzaj slownictwa potrzebny do redagowania.
-Cw. gr. S. 70-77
 
W DOMU/7
 
*Wyobraz sobie, ze zaginal Ci pies. Napisz ogloszenie,dzieki ktoremu mozna go bedzie odnalezc. Wykorzystaj podane przyklady.
 
*Uzupelnij cw. do S.77
 
 
 
 ZAJECIA 9                          13 listopada 2020r.
 
T. Polska wsrod innych panstw europejskich.
 
-Praca z mapa Europy. Odszukanie i okreslanie polozenia Polski w stosunku do pozostalych panstw Europy.
-Uzupelnianie zdan nt. z kim i z ktorej strony swiata graniczy Polska.
-Ciche czytanie ze zrozumieniem tekstu pt”Polska’.
-Proba samodzielngo ukladania pytan do czytanego tekstu oraz ich zapis.
-Napisz nazwy panstw sasiadujacych z Polska.
 
W DOMU/8
*Dokoncz zdania nt. sasiedztwa Polski.
*Dokoncz cw. S.78-83
 
 
ZAJECIA  10                                  20 listopada 2020r.
 
T. What is Thanksgiving?
 
-Dluzsze wypowiedzi nt. zwyczajow zwiazanych ze Swietem Dziekczynienia.
-Czytanie tekstu nt.” What is thanksgiving”. oraz przetlumaczenie go na jezyk polski.
-Zapisywanie spojnej wypowiedzi z biezaca pomoca N-la.
-Cwiczenia gramatyczno-ortograficzne S. 84-91
 
W DOMU/9
*Na podstawie tekstu “What is thanksgiving?” odpowiedz na pytania i zaznacz prawidlowe odpowiedzi.
*Uzupelnij cw. do S.91
 
ZAJECIA 11                          4 grudnia 2020

T: 6 grudnia – Mikołajki.

– Zapoznanie z treścia tekstu ,,Nasz kochany święty”.

– Wypowiedzi na temat: Co wiem o św. Mikołaju.

– Obdarowywać czy być obdarowywanym, co sprawia nam większa radość – dyskusja.

– Odmiana czasowników przez osoby i liczby w czasie teraźniejszym S. 92-100

W DOMU/10

1.Praca pisemna do wyboru

a. Dlaczego tradycja Mikołaja nie powinna zaginąć?

b.Jak sobie radził Mikołaj, by go ludzie nie poznali?

c.Rozwiń następujące zdania:

Mikołaj był dobry, bo …

Biskup szybko zdecydował, by Mikołaj ..

ZAJECIA  12                           11 grudnia 2020

T:Spotkanie ze św. Mikołajem. Szyk wyrazów w zdaniu.

– Szyk zdania – zapoznanie z regułami, o których zawsze trzeba pamiętać.

– Zdania poprawnie i niepoprawnie zbudowane – ćwiczenia.

– Kim jest Elli? – wypowiedzi uczniów po wysłuchaniu krótkiej informacji.

W DOMU/11

1.Napisz, czego się dowiedziałeś / dowiedziałaś o Elli (Eleonorze) z fragmentu wysłuchanego artykulu.

ZAJECIA 13                        18 grudnia 2020

T: Utalentowana Polonia – Elli.

– Czytanie fragmentami artykułu Renaty Jareckiej ,,Elli – Teksanka sercem z Kalisza”.

– Indywidualne robienie notatek w czasie słuchania artykułu.

– Wypowiedzi na temat poznanej Elli – rówieśniczki mieszkającej w Teksasie.

– Poprawne budowanie zdań.

W DOMU/12

Dokończ zdania o Elli.

1.Chciałabym osobiście poznać Elli, bo ….

2.Podobieństwa między mną a Elli ….

3.W artykule najbardziej zaskoczyło mnie …

ZAJECIA  14                                 8 styczen 2021

T. Noworoczne postanowienia 

W DOMU/13

ZAJECIA  15                                  15 styczen 2021

T:Znane i mniej znane zimowe dyscypliny sportowe.

-Zmiany w przyrodzie zachodzace zima:                                                                                                                                     * Rodzaje opadow wystepujacych w zimie?                                                                                                                           * Krazenie wody w przyrodzie.                                                                                                                                               * Ciekawe zjawisko zachozdace w wodzie zima.

– Sporty zimowe; znane i mniej znane zimowe dyscypliny sportowe. Ogladanie roznych zimowych dyscyplin sportowych.

W DOMU/14                                                                                                                                                                                        1/Co ciekawego mozna robic zima?                                                                                                                                                      2

ZAJECIA   16                                22 styczen 2021

T: Rozmawiamy o uczuciach.

-Wrzuc uczucia do kapelusza: zapisywanie na kartkach:                                                                                                                         1/ Co lubie?                                                                                                                                                                             2/ Czego nie lubie?                                                                                                                                                – Wrzucanie kartek do kapelusza . Okreslanie jakie uczucia towarzysza nam w sytuacjach gdy cos lubimy badz gdy czegos nie lubimy.

-Zaznaczanie przy kazdym uczuciu koloru ,ktory wg U. do niego pasuje,uzasadnianie wyboru.

-Cwiczenia gramatyczne- dopelniacz liczby mnogiej S.101-112

W DOMU/15

*Dokoncz  rozpoczete zdania dotyczace uczuc.

*Dokoncz cw. do S. 112

ZAJECIA  17                               29 styczen 2021

T: Odpowiedzialnosc wszystkich ludzi za losy swiata.

– Tlumaczenie  tekstu pt. “Native  Americans” na jezyk polski.

– Glosne czytanie fragmentu tekstu przemowy  indianskiego wodza, skierowanej do prezydenta  USA.

-Odpowiedzi na pytania dotyczace czytanego tekstu “Odpowiedzialnosc za swiat”:                                                               * Czym byla Ziemia dla Indian?                                                                                                                                               * Do kogo porownywal wodz Indian kwiaty, zwierzeta, laki, rzeki?                                                                                       * Dlaczego wodz stwierdzil, ze bialy czlowiek ich nie rozumie?                                                                                             * Na czym polegala milosc Indian do przyrody?                                                                                                                     * Czym dla Indian jest powietrze?                                                                                                                                           * Jakie przykazanie uslyszal prezydent od sprzedajacego Ameryce ziemie Indianina?                                                         * Przeczytaj  ostatnie zdanie z przemowy wodza Indian  i sprobuj je uzasadnic oraz zapamietac.

-Cw gram. Dopelniacz oznaczajacy ilosc. S. 113-119

W DOMU/16

* Przygotuj sie do wystapienia przed klasa na temat. “Swiat za sto lat”. wykorzystaj swoja wyobraznie, wiedze  z rozwoju nauki i techniki. Wez pod uwage fakt, ze postep techniczny  zmienia ludzi, wplywa na ich zachowanie, zdrowie i stosunki miedzy nimi.

*Uzupelnij cwiczenia do str 119

ZAJECIA  18                                                  5 luty 2021

T. Matka Teresa z Kalkuty. Przygotowujemy sie do przeprowadzenia wywiadu.

* Zapoznanie U. z zyciorysem Matki Teresy z Kalkuty oraz trudnymi wyrazami                                                                    * Odczytanie wiersza pt”matka teresa z kalkuty” Dariusza Tomasza Lebiody                                                                              – Na czym polegala dzialalnosc Matki Teresy z Kalkuty?                                                                                                        – Co oznacza sentencja “Czasem milosc wymaga ofiary”.

*Czytanie wywiadu  z Matka Teresa  ze “Swiata Misyjnego” nr.2/1989

*Cw. gram-ort 123–130

W DOMU/17

*Uloz pytania o odpowiedzi do wywiadu z dowolna osoba .                                                                                                              *Dokoncz cw. do s.130

ZAJECIA 19                                                12 luty 2021
T Etapy zycia czlowieka.
W DOMU/18
Czy lepiej jest byc dzieckiem czy doroslym , uzasadnij odpowiedz kilkoma przykladami? 
ZAJECIA 20                                               19 luty 2021
 
T. Sposoby wyrazania wlasnych opinii. Negacja “jest”.
 
* Cwiczenia w sluchaniu ze zrozumieniem. sluchanie zdanie i zaznaczanie wlasciwej odpowiedzi.
 
*Odczytywanie przez N. odpowiedzi i zazanaczanie ich przez U.Sumowanie wynikow.
 
*Wyrazanie wlasnych opinii.
– W czym jestesmy podobni do siebie a czym sie roznimy?
– Co to jest opinia?
– Co to znaczy wlasna opinia?
– Co ma wplyw na nasze opinie?
– Czy kazdy moze miec inna opinie i jezeli tak to dlaczego?
 
Slownictwo potrzebne przy wyrazaniu wlasnych opinii i osadow;
– mysle,ze
– uwazam,ze
– sadze,ze
– wedlug mnie
– moim zdaniem
– z mojego punktu widzenia
– nie zgadzam sie z
– wydaje mi sie 
– wedlug mojej opinii
*Cwiczenia gramatyczno ortograficzne .
   Negacja “jest”. S.131-138
 
W DOMU/19
1/Czy wedlug Ciebie powinno sie mowic prawde w kazdej sytuacji?
2/ Uzupelnij cwiczenia do S.138
 
ZAJECIA  21                        26  luty  2021
 
T. Od kolezenstwa do przyjazni. Forma slowa przyjaciel w liczbie pojedynczej i mnogiej.
 
*Pogadanka o potrzebie kolezenstwa i przyjazni. 
– dlaczego lubimy byc wsrod kolezanek i kolegow?
– ukazanie  czym jest przyjazn
– roznice miedzy kolezenstwem a przyjaznia?
– dlaczego ludzie samotni sa smutni i cierpia?
 
* Odmiana czasownika rzeczownika “przyjaciel”.
* Uzupelnianie cw. rzeczownikiem “przyjaciel” w odpowiedniej formie.
 
W DOMU/20
*Co Cie laczy z piecioma przyjaciolmi, z ktorymi spotykasz sie najczesciej. Dlaczego ich lubisz najbardziej. Czym sie od  nich  roznisz?
* Uzupelnij cwiczenia z dodatkowych kartek.
 
ZAJECIA 22                             5 marca 2021
 
T.Zakupy.
 

1 Comment (+add yours?)

  1. polskaszkolaorchardlake
    Sep 06, 2019 @ 22:13:45

    Test

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

<span>%d</span> bloggers like this: